ΠΟΛΙΤΗς

Εφιαλτικές μέρες και νύχτες για το Μάτι της Νέας Μάκρης.........................Ιστοσελίδα για κοινωνικό-πολιτικά ζητήματα....................Νοέμβριος 2018...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

πολίτης //ουσιαστικό // κάτοικος πόλης που έχει πολιτικά δικαιώματα, ελεύθερος πολίτης |με γεν. |αντ. του ἰδιώτης |αντ. του ξένος 2. συμπολίτης |φρ. ἀγαθός πολίτης, χρηστὸς πολίτης, αντ. κακὸς πολίτης, πονηρὸς πολίτης |φρ. φύσει, γένει πολίτης=από τη γέννησή του ελεύθερος πολίτης |φρ.ποιῶ ή ποιοῦμαι τινά πολίτην=πολιτογραφώ, δίνω σε κπ. τα δικαιώματα ελεύθερου πολίτη Β. |το ουσ. ως επίθ. αυτός που ανήκει στην πόλη //Βασικό Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Μετάφραση [Translate]


Το περιστέρι της Ειρήνης, Pablo Picasso // για τον Άνθρωπο, την ειρήνη στον κόσμο, λέμε όχι στους πολέμους και στη βία από άνθρωπο σε άνθρωπο ...make love not war - κάντε έρωτα όχι πόλεμο....
Οι Λαϊκοί Αγώνες για μια ανθρώπινη κοινωνία σήμερα- αλλά και την απελευθέρωση της Χώρας μας από την τρόικα και το ΔΝΤ είναι συνέχεια του Εθνικό-απελευθερωτικού Αγώνα του 1821...αλλά και του 1940...

Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013

Η αργή κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας

Της Μαριάννας Τόλια

Το τραγικό σχετικά με την ανεργία δεν είναι ότι συνεχίζει να ανεβαίνει πιάνοντας τον Μάιο το 26,7%. Είναι η απουσία οποιωνδήποτε προοπτικών μείωσής της με τρόπο διαφορετικό από της Λετονίας. Μετά την εφαρμογή του δικού της προγράμματος εσωτερικής υποτίμησης –που λόγω του χαμηλού δημόσιου χρέους της είχε πολύ καλύτερες αρχικές προϋποθέσεις από το ελληνικό–, η χώρα της Βαλτικής μείωσε ώς ένα βαθμό την υψηλή ανεργία της χάνοντας το 10% του πληθυσμού της, τις νέες και δυναμικές γενιές. Στον ίδιο δρόμο βαδίζουμε κι εμείς.

Η εκτίμηση αυτή δεν πηγάζει από απαισιοδοξία. Προκύπτει από την απλή λογική της υποχρέωσης που έχει αναλάβει η Ελλάδα να πετύχει εξωτερικά πλεονάσματα προκειμένου να μειώσει το χρέος της (με κυβερνήσεις Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ) ή, στην καλύτερη περίπτωση, της εκ των πραγμάτων υποχρέωσής της να πετύχει ισορροπία στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών (δηλαδή να μπαίνουν στη χώρα τόσα ευρώ όσα βγαίνουν) αν κόψει τα μνημόνια και στηριχθεί στις δικές της δυνάμεις (με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ). Η αδυναμία από την οποία πάσχουν και τα δύο αυτά πολιτικά προγράμματα, παρά τις σημαντικές διαφορές τους, είναι η απουσία κάθε πραγματικής βοήθειας από το ευρωπαϊκό περιβάλλον: είτε νομισματικού χαρακτήρα από την ΕΚΤ –για παράδειγμα, μια υποτίμηση του ευρώ θα ήταν πολύ ευεργετική για την Ελλάδα– είτε δημοσιονομικού χαρακτήρα από τη Γερμανία και τις άλλες χώρες του Βορρά –μια αύξηση των μισθών και μείωση των φόρων στις χώρες αυτές θα τόνωνε τη συνολική ευρωπαϊκή ζήτηση και θα έδινε το περιθώριο στην Ελλάδα και τις άλλες χώρες του Νότου να πετύχουν τον μηδενισμό των ελλειμμάτων τους χωρίς να στραγγαλίζονται.

Λόγω της παραμονής της στο ευρώ, η προσαρμογή που κάνει η Ελλάδα στην οικονομία της γίνεται όχι μόνο χωρίς πραγματική ευρωπαϊκή βοήθεια αλλά διά της λεγόμενης «εσωτερικής υποτίμησης». Μόνο που η εσωτερική υποτίμηση δεν έχει κανένα από τα πλεονεκτήματα της κανονικής υποτίμησης που κάνουν οι χώρες με δικά τους νομίσματα. Στην κανονική υποτίμηση, παράλληλα με τα εισοδήματα των ανθρώπων, μειώνονται και τα χρέη τους, άρα απομένει μεγαλύτερο διαθέσιμο εισόδημα και η ύφεση είναι μικρότερη, τονώνεται η εγχώρια παραγωγή, άρα συγκρατείται η ανεργία και μειώνονται οι εισαγωγές με σχετικά αυτόματο τρόπο επειδή τα ξένα προϊόντα ακριβαίνουν πολύ και τα εγχώρια φτηναίνουν. Στην εσωτερική υποτίμηση, όμως, μειώνονται μόνο τα εισοδήματα, ενώ τα χρέη παραμένουν υψηλά και είτε δεν μπορούν να αποπληρωθούν από τα μειωμένα εισοδήματα είτε πληρώνονται αλλά αφήνοντας πολύ μικρότερο διαθέσιμο εισόδημα και προκαλώντας μεγαλύτερη ύφεση. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμιά θετική επίδραση στην εγχώρια παραγωγή, άρα κανένας τρόπος συγκράτησης της ανεργίας, ενώ κι οι εισαγωγές δεν μειώνονται αυτόματα –χρειάστηκε να παγώσει πέρσι η Ελλάδα με την επιβολή τρελών φόρων στα καύσιμα προκειμένου να καταρρεύσει η κατανάλωση πετρελαίου (κατά 68%) και να συρρικνωθεί το εξωτερικό έλλειμμα τόσο όσο χρειαζόταν. Η λογική των μνημονίων υποστηρίζει ότι η εσωτερική υποτίμηση μπορεί να δουλέψει όπως η κανονική, και μέσω της μείωσης των μισθών να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές μιας χώρας και να μειώσει την ύφεση και την ανεργία. Η θεωρία αυτή φαίνεται να αποδίδει, έστω λίγο, στην Πορτογαλία και την Ισπανία –οι οποίες καταγράφουν σημαντική αύξηση εξαγωγών αν και η ανεργία τους παραμένει ψηλά–, καθόλου όμως στην Ελλάδα. Κι η ευθύνη γι’ αυτό ανήκει εξίσου στις ελληνικές κυβερνήσεις και στην Ευρώπη.

Η Ευρώπη ευθύνεται για την παρατεταμένη παραμονή της Ελλάδας σε κατάσταση διαρκούς χρεοκοπίας, επειδή έκανε ένα PSI ατελές και με μεγάλη καθυστέρηση και ουσιαστικά εξακολουθεί να αρνείται κάθε αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους που θα αποκαθιστούσε τη βιωσιμότητά του: αποτέλεσμα η δραματική αύξηση του κόστους χρήματος για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι ελληνικές κυβερνήσεις ευθύνονται για την άρνησή τους να μειώσουν τις δημόσιες δαπάνες κατά τρόπο που θα περιόριζε την ύφεση και θα έδινε το παράδειγμα αντί να εκθρέψει τη σύγκρουση στην ελληνική κοινωνία (από πάνω προς τα κάτω, όπως είπε από την αρχή ο Γ. Βαρουφάκης, και όχι οριζόντια), τη χαριστική τους συμπεριφορά προς κάποια μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα που συνευθύνεται για το αυξημένο κόστος ενέργειας και μεταφορών, την υπερφορολόγηση και την εσωτερική στάση πληρωμών που προκαλεί προβλήματα στην παραγωγική αλυσίδα και οδηγεί σε συρρίκνωση αντί για αύξηση της παραγωγής και την αδυναμία τους να χαράξουν ένα εθνικό πρόγραμμα παραγωγικής ανασυγκρότησης με παρεμβάσεις που θα στήριζαν την ελληνική οικονομία. Το αποτέλεσμα είναι η περαιτέρω συρρίκνωση της ήδη καχεκτικής παραγωγικής βάσης της ελληνικής οικονομίας, με φυγή επιχειρήσεων και δραστηριοτήτων είτε προς χώρες χωρίς πιστωτικό κίνδυνο είτε προς τη γείτονα Βουλγαρία με το χαμηλότερο μισθολογικό, ασφαλιστικό, φορολογικό και ενεργειακό της κόστος –ουσιαστικά η αργή κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας. 
Στο πλαίσιο αυτής της κατάρρευσης, η υψηλή ανεργία αναδεικνύεται στο κύριο μέγεθος που διευκολύνει την επίτευξη εξωτερικών πλεονασμάτων: όταν οι άνεργοι αυξάνονται συνεχώς επί 1-2-3-4-5-6 χρόνια, οι μισθοί καταρρέουν. Οι άνεργοι και οι χαμηλόμισθοι περιφέρονται σαν ζόμπι μπροστά στις βιτρίνες, χωρίς να καταναλώνουν. Με τη φτώχεια οι εισαγωγές συρρικνώνονται, η κυβέρνηση βγαίνει κάποια στιγμή και ανακοινώνει περήφανη ότι το Μνημόνιο επιτυγχάνει τους στόχους του, όσοι μπορούν μεταναστεύουν και η ζωή συνεχίζεται…

_________________________________

Παρασκευή 23 Αυγούστου 2013

Για την ανατροπή της κυβέρνησης και μια νέα προοδευτική πορεία της χώρας.

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
  


Ανακοίνωση Πολιτικής Γραμματείας  ΣΥΡΙΖΑ



Για την ανατροπή της κυβέρνησης και μια νέα προοδευτική πορεία της χώρας.

1. Μέσα στο καλοκαίρι, η κυβέρνηση κατέδειξε τις προθέσεις της αναφορικά με το τι σχεδιάζει το Φθινόπωρο. Οι μέχρι πρόσφατα διαβεβαιώσεις της ότι δεν θα υπάρξουν επιπρόσθετα μνημονιακά μέτρα, καθώς και το περιβόητο success story κατέρρευσαν πολύ νωρίς, όπως ήταν και αναμενόμενο, ακολουθώντας την τύχη προηγούμενων αντίστοιχων επικοινωνιακών της προσπαθειών.

2. Η Ελλάδα που οραματίζεται η κυβέρνηση Σαμαρά είναι μια χώρα πλήρως υποταγμένη στις μνημονιακές επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου και των δανειστών, και για τον λόγο αυτό δεν έχει να αντιπαραβάλλει καμία εναλλακτική πρόταση ανασυγκρότησης της οικονομίας και εξόδου από την κρίση, όντας άφωνη και άβουλη στα ευρωπαϊκά και διεθνή κέντρα λήψης αποφάσεων. Οι συζητήσεις για την αναδιάρθρωση του χρέους και την αποτυχία των διακηρυγμένων στόχων του μνημονιακού προγράμματος στην Ελλάδα, γίνονται με τη χώρα μας πλήρως απούσα. Η μοναδική διεθνής παρουσία της κυβέρνησης Σαμαρά εξαντλείται σε επαφές στο εξωτερικό, όπου πάντα επιβεβαιώνεται η ίδια τυφλή και εμμονική πίστη στην απαρέγκλιτη εφαρμογή του μνημονίου, ενώ η τελευταία επίσκεψη στις ΗΠΑ, επισφραγίζει την βαθύτερη εξάρτηση της χώρας μας σε πολλαπλά επίπεδα. Η χώρα μας που πρέπει και μπορεί να είναι παράγων σταθερότητας και ειρήνης στα Βαλκάνια, στη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή απουσιάζει από τις διεθνείς πρωτοβουλίες για την Ειρήνη, τη συνεργασία και την αποπυρηνικοποίηση στις περιοχές αυτές, ενώ η στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ και η παρουσία της βάσης της Σούδας εγκυμονούν κινδύνους εμπλοκής της και την  μετατρέπουν σε ενεργούμενο γεωπολιτικών σχεδίων με βάση «ενεργειακά συμφέροντα» και μετατρέπεται σε «αναβαθμισμένο» Νατοϊκό ορμητήριο εναντίον τρίτων χωρών.

3. Τα σχέδια της κυβέρνησης για αθρόες απολύσεις στο δημόσιο τομέα και διευκόλυνση απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, κλείσιμο σχολείων και νοσοκομείων, κατασχέσεις σπιτιών, συνέχιση και ένταση της υπερφορολόγησης των λαϊκών στρωμάτων, ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας, πλήρους φίμωσης της ανεξαρτησίας της ενημέρωσης με την ίδρυση μιας νέας “δημόσιας” τηλεόρασης κομμένης και ραμμένης στα μνημονιακά μέτρα, καταδεικνύουν πλήρως το μνημονιακό πλαίσιο στο οποίο σκοπεύει να κινηθεί το επόμενο διάστημα. Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας μια απίστευτα σκληρή αντιλαϊκή πολιτική αδιαφορεί πλήρως για τις επιπτώσεις των  μέτρων λιτότητας στην οικονομία και την κοινωνία, για τη διόγκωση της ανεργίας  και για την έκδηλη αποτυχία του μνημονιακού προγράμματος ακόμα και στους στόχους που το ίδιο έχει θέσει. Την ίδια στιγμή, έχουν το θράσος να παριστάνουν τους σοβαρούς μεταρρυθμιστές και να ενοχοποιούν τις απόλυτα δικαιολογημένες κοινωνικές αντιδράσεις στην πολιτική τους ως λαϊκισμό, την ώρα που οι ίδιοι γιγαντώνουν ένα καθεστώς διαπλοκής και διαφθοράς, δεμένο πισθάγκωνα τόσο από τους δανειστές, όσο και από την εγχώρια διαπλοκή και τους «ημετέρους».

4.    Η επόμενη περίοδος θα είναι πυκνή σε κοινωνικές διεργασίες και αγώνες και εκτιμούμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις θα είναι ραγδαίες. Χρέος του ΣΥΡΙΖΑ, με βάση και την απόφαση του τελευταίου του Συνεδρίου, είναι να υψώσει ασπίδα προστασίας σε όλους εκείνους και εκείνες που πλήττονται από την μνημονιακή πολιτική, αλλά και να διαμορφώσει τους όρους πολιτικής ανατροπής της κυβέρνησης και της συγκρότησης μιας κυβέρνησης της Αριστεράς η οποία αλλάξει ριζικά την πορεία της χώρας σε όφελος του λαού.  Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σταθεί στην πρώτη γραμμή των κοινωνικών αγώνων, στις μεγάλες μάχες ενάντια στις απολύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις, θα σταθεί στο πλευρό των κοινωνικών δυνάμεων που αγωνίζονται για μια ζωή με δημοκρατία και αξιοπρέπεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ  θα υπερασπίσει το δικαίωμα του λαού στη δημόσια και δωρεάν υγεία και παιδεία. Θα σταθεί δίπλα στους εκπαιδευτικούς, το ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό. Θα συμβάλλει ώστε ο δικός τους αγώνας να γίνει αγώνας όλου του ελληνικού λαού.
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σταθεί ανυποχώρητα ενάντια στις αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις και επικοινωνιακές επιθέσεις της κυβέρνησης. Στηρίζει τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους της ΕΡΤ για πραγματική δημόσια ραδιοφωνία και τηλεόραση, για το δικαίωμα τους στην εργασία. Τα μέλη και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα συμμετέχουν στα τηλεοπτικά πολιτικά πάνελ της ψευδομεταβατικής τηλεραδιοφωνικής κυβερνητικής καρικατούρας. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ξεχνά το «μαύρο» στη δημοκρατία και επιμένει στη θέση του πως η κυβέρνηση της Αριστεράς θα αποκαταστήσει τη δικαιοσύνη για όσους αντισυνταγματικά και πραξικοπηματικά η κυβερνητική μνημονιακή αναλγησία απέλυσε από τον δημόσιο τομέα.  

5. Τα κεντρικά διλήμματα της επόμενης περιόδου είναι: «μνημόνιο ή προοδευτική αλλαγή» «μνημόνιο ή δημοκρατία» , «μνημόνιο ή οικονομία των κοινωνικών αναγκών» με τη μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού να είναι αποφασισμένη να υπερασπιστεί το λαϊκό εισόδημα τα δικαιώματα, τις ελευθερίες και τη δημοκρατία. Η ανατροπή της κυβέρνησης αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για μια νέα πορεία της χώρας απαλλαγμένη από τα μνημόνια της λιτότητας και της φτωχοποίησης, με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, με διανομή και αναδιανομή εισοδήματος σε βάρος του κεφαλαίου και των πλουσίων στρωμάτων,  με ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας, αύξηση της σταθερής απασχόλησης και του εργατικού εισοδήματος στήριξης του κοινωνικού κράτους και προστασίας των λαϊκών στρωμάτων.
Σήμερα το κεντρικό σύνθημα κάθε αγώνα για την υπεράσπιση των δημοσίων αγαθών, του δημόσιου πλούτου, των δικαιωμάτων στη ζωή, την αξιοπρέπεια και τη δικαιοσύνη χρειάζεται να έχει στόχο: Να τους διώξουμε. Να φύγουν κυβέρνηση, τρόικα και τα «μνημόνια» που καταστρέφουν τη ζωή μας.

6. Σε αυτό το πλαίσιο, η παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ αποτελεί σημαντικό σταθμό της επόμενης περιόδου. Ο ΣΥΡΙΖΑ τα μέλη και οι φίλοι του καλούνται να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και των πολιτικών μας πρωτοβουλιών.  Τόσο η συμμετοχή στη διαδήλωση των συνδικάτων και των κοινωνικών φορέων, όσο και η παρουσίαση της εναλλακτικής προγραμματικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ είναι γεγονότα κεντρικής σημασίας. Στον αντίποδα μιας κυβέρνηση πλήρως απονομιμοποιημένης, πολιτικά αναξιόπιστης και επικίνδυνης, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι εκείνη η δύναμη που απαντώντας στις ανάγκες της κοινωνίας και στηριζόμενη στον ίδιο το λαό και τους αγώνες του, αποτελεί τη μόνη εναλλακτική  λύση που προσφέρει ελπίδα και προοπτική.  


22/08/2013

Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

ΣΥΡΙΖΑ ΛΑΣΙΘΙΟΥ - Κλείνουν τα Νοσοκομεία μας. ΩΡΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ!




28 Αυγούστου στις 7:30 μ.μ.
στην  Ιεράπετρα,

~~~~~~~~~~~~~

Μου κόψατε το μισθό, μου κόψατε τις διακοπές, μου κόψατε τη διασκέδαση, μου στερήσατε τα βασικά για την επιβίωση της οικογένειας μου, μου στερήσατε την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ
Ε ΟΧΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΟΥ ΤΟ ΠΑΡΕ ΤΕ
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΩ ΜΑΖΙ ΜΟΥ
Παναγιωτης Παγιός 



~~~~~~~~~~~~~

  Η υγεία, παιδεία και συγκοινωνίες είναι δημόσια αγαθά... 
   κάτω τα χέρια μνημονιακά νεοφιλελεύθερα καθάρματα.... 

Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

Το προεδρικό διάταγμα για την κατάργηση Πανεπιστηµίου Στερεάς Ελλάδας

ΚΥΡΙΑΚΉ, 18/08/2013




ΑΔΑ: ΒΛΩΦ9-ΠΝ5

«Κατάργηση Πανεπιστηµίου Στερεάς Ελλάδας»
Έχοντας υπόψη:

1 Τις διατάξεις


α. Των άρθρων 7, 80 παρ. 1 του ν. 4009/2011 «∆οµή, Λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίησης των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων» (Α 195), όπως το πρώτο τροποποιήθηκε µε το άρθρο 1 του ν. 4076/2012 «Ρυθµίσεις θεµάτων των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων και άλλες διατάξεις» (Α΄159) την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν.4132 /2013 «Κατεπείγουσες ρυθµίσεις του Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις» ( Α΄ 59) και την παρ. 4 του άρθρου 7 του ν.4142/2013 «Αρχή ∆ιασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθµια και ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση (Α.∆Ι.Π.∆Ε)» (Α΄83).

β. Του άρθρου 90 του Κώδικα Νοµοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε µε το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νοµοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Α΄98).

2.Την υπ’ αριθµ Υ48/9-7-2012 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισµός αρµοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργών Οικονοµικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄2105).

3.Το υπ’ αριθµ. 1257/6-2-2013 έγγραφο του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων, Πολιτισµού και Αθλητισµού στο Συµβούλιο της Αρχής ∆ιασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση, (Α.∆Ι.Π), µε το οποίο ζητείται η διατύπωση γνώµης επί του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» για την αναδιάρθρωση των Ιδρυµάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης.

4. Το υπ’ αριθµ. 1235 /6-2-2013 έγγραφο του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευµάτων Πολιτισµού και Αθλητισµού προς τη ∆ιοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστηµίου Στερεάς Ελλάδας για τη διατύπωση γνώµης επί των προτεινόµενων µεταβολών στο ίδρυµα, στο πλαίσιο του σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» για την αναδιάρθρωση των Ιδρυµάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης.

5.Τη γνώµη της Αρχής ∆ιασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (αποφάσεις 8-3-2013 και 14-3-2013 της Ολοµέλειας) που απεστάλησαν µε τα υπ’ αριθµ. 461/8-3-2013 και 538/18-3-2013 έγγραφα, καθώς και το υπ’ αριθµ 2134/30-11-2012 σχετικό έγγραφο

6. Τη γνώµη της ∆ιοικούσας Επιτροπής του Πανεπιστηµίου Στερεάς Ελλάδας που εστάλη τηλεοµοιοτυπικά την 6η/3/2013.

7. Το γεγονός ότι από την εφαρµογή των διατάξεων του παρόντος διατάγµατος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισµού

8. Την 140/2013 γνωµοδότηση του Συµβουλίου της Επικρατείας µε πρόταση των Υπουργών ∆ιοικητικής Μεταρρύθµισης και Ηλεκτρονικής ∆ιακυβέρνησης Παιδείας και Θρησκευµάτων, Πολιτισµού και Αθλητισµού, και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονοµικών

αποφασίζουµε Άρθρο 1
Κατάργηση πανεπιστηµίου
1 .α. Το προβλεπόµενο στις διατάξεις του π.δ. 92/2003 (Α΄83) Πανεπιστήµιο Στερεάς Ελλάδας, καταργείται.

β. Τα κάθε είδους περιουσιακά στοιχεία του καταργούµενου ιδρύµατος, πλην αυτών που ανήκουν αποκλειστικά στο Τµήµα Περιφερειακής και Οικονοµικής Ανάπτυξης, περιέρχονται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας.

γ. Τα ερευνητικά έργα που εκτελούνται από το Τµήµα Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική του Πανεπιστήµιο Στερεάς Ελλάδας µε επιστηµονικούς υπεύθυνους καθηγητές του ή για λογαριασµό του εν λόγω τµήµατος µεταφέρονται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας όπου εντάσσεται το ανωτέρω Τµήµα, ενώ τα ερευνητικά έργα που εκτελούνται από το Τµήµα Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης του καταργούµενου πανεπιστηµίου, µε επιστηµονικούς υπεύθυνους καθηγητές του ή για λογαριασµό του εν λόγω τµήµατος, µεταφέρονται στο Πάντειο Πανεπιστήµιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών µετά την κατά τις διατάξεις της παρ. 3 του παρόντος άρθρου, συγχώνευση του ανωτέρω τµήµατος µε το Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, µε απόφαση των οικείων Συγκλήτων.

2. α. Το κατά τις διατάξεις του π.δ. 84/2004 (Α΄ 65) Τµήµα Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική του καταργούµενου ιδρύµατος, εντάσσεται στη Σχολή Θετικών Επιστηµών του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας.

Έδρα του ανωτέρω τµήµατος παραµένει η Λαµία.

β. Η εκπαιδευτική διαδικασία του εντασσόµενου τµήµατος σε προπτυχιακό επίπεδο όσο και οι διαδικασίες εκπόνησης διδακτορικών διατριβών, συνεχίζονται κανονικά.

γ. Οι φοιτητές του ανωτέρω τµήµατος εντάσσονται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, συνεχίζοντας και ολοκληρώνοντας κανονικά τις σπουδές τους. Οµοίως εντάσσονται και οι υποψήφιοι διδάκτορες.

δ. Τα πτυχία που έχουν χορηγηθεί από το Τµήµα προ της ένταξής τους στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, είναι ως προς όλες τις συνέπειες ισότιµα και αντίστοιχα προς αυτά που θα χορηγηθούν από το τµήµα µετά την ένταξή του στο ως άνω πανεπιστήµιο.

ε. Το κάθε κατηγορίας προσωπικό του Τµήµατος Πληροφορικής µε εφαρµογή στη Βιοϊατρική που εντάσσεται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας και οι κατεχόµενες από αυτό θέσεις, εντάσσεται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, διατηρώντας την ακαδηµαϊκή και υπηρεσιακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται καθώς και τα απορρέοντα από αυτή δικαιώµατα και υποχρεώσεις. Η κάθε είδους αναγνωρισµένη προϋπηρεσία του προσωπικού αυτού νοείται ότι έχει πραγµατοποιηθεί στο Πανεπιστήµιο Θεσσλαίας.


στ. Οι θέσεις που ιδρύθηκαν µε τις διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 84/2004 (Α΄65), στο Πανεπιστήµιο Στερεάς Ελλάδας για τις ανάγκες του Τµήµατος Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική, και παραµένουν κενές, περιέρχονται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας.

ζ. Εκκρεµείς κατά τη δηµοσίευση του παρόντος, διαδικασίες πλήρωσης θέσεων, εξέλιξης και µονιµοποίησης προσωπικού στο Τµήµα Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική, συνεχίζονται στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας.

η. Με απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας ρυθµίζεται κάθε θέµα που προκύπτει από την κατά τα ως άνω ένταξη του Τµήµατος Πληροφορικής µε Εφαρµογές στη Βιοϊατρική, καθώς και κάθε άλλη σχετική διαδικαστική λεπτοµέρεια.

θ.. Με πράξη του Πρύτανη του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας διαπιστώνεται ο αριθµός των φοιτητών, και του πάσης φύσεως προσωπικού του Τµήµατος Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική, που εντάσσεται στο νέο ίδρυµα, η εκπαιδευτική, ακαδηµαϊκή και υπηρεσιακή τους κατάσταση καθώς και ο αριθµός των κενών θέσεων που περιέρχονται στο ίδρυµα.

3.α Το κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 παρ. 1 β του ν.3391/2005 (Α΄ 240) Τµήµα Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης του καταργούµενου πανεπιστηµίου, συγχωνεύεται µε το Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών, στο Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, µε έδρα την Αθήνα.

β Τα πτυχία που έχουν χορηγηθεί από το Τµήµα Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης του Πανεπιστήµιου Στερεάς Ελλάδας, είναι ως προς όλες τις συνέπειες ισότιµα και αντίστοιχα προς αυτά που θα χορηγηθούν από το Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστηµίου όπως θα προκύψει µετά τη συγχώνευση.

γ. Οι φοιτητές του Τµήµατος Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης, εντάσσονται αυτοδίκαια στο Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών, διατηρώντας την εκπαιδευτική κατάσταση στην οποία βρίσκονταν προ της συγχωνεύσεως συνεχίζοντας και ολοκληρώνοντας κανονικά τα σπουδές τους. Για την ένταξή τους εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών.

δ. Το διδακτικό προσωπικό, καθώς και τα µέλη του Ειδικού και Εργαστηριακού ∆ιδακτικού Προσωπικού (Ε.Ε.∆Ι.Π) και του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.ΤΕ.Π) του Τµήµατος Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης και οι κατεχόµενες από αυτά θέσεις, εντάσσονται στο Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών διατηρώντας την ακαδηµαϊκή κατάσταση στην οποία βρίσκονται, καθώς και τα απορρέοντα από αυτή δικαιώµατα και υποχρεώσεις. Η κάθε είδους αναγνωρισµένη προϋπηρεσία του προσωπικού αυτού νοείται ότι έχει πραγµατοποιηθεί στο Πάντειο Πανεπιστήµιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών.

ε. Οι θέσεις που ιδρύθηκαν µε το άρθρο 10 του ν.3391/2005, στο καταργούµενο πανεπιστήµιο, για το Τµήµα Περιφερειακής Οικονοµική Ανάπτυξης, και παραµένουν κενές µεταφέρονται στο Πάντειο Πανεπιστήµιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών, για τις ανάγκες του Τµήµατος Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης όπως θα προκύψει από τη συγχώνευση.

στ. Η προβλεπόµενη στην παρ. 7 του άρθρου 10 του ν.3391/2005 Γραµµατεία του Τµήµατος Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης, καταργείται. Το διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστηµίου Στερεάς Ελλάδας που υπηρετεί σε αυτή, εντάσσεται στο διοικητικό προσωπικό του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας και κατανέµεται µε πράξη του Πρύτανη στη γραµµατεία του Τµήµατος Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική.

ζ. Εκκρεµείς κατά τη δηµοσίευση του παρόντος, διαδικασίες πλήρωσης θέσεων, εξέλιξης και µονιµοποίησης προσωπικού στο Τµήµα Περιφερειακής και Οικονοµικής Ανάπτυξης, συνεχίζονται στο Πάντειο Πανεπιστήµιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών.

η. Ο εξοπλισµός, και το αρχείο του Τµήµατος Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης, περιέρχονται στο Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης όπως αυτό θα προκύψει µετά τη συγχώνευση.

θ. Για την, κατά τα ως άνω, ένταξη των φοιτητών, του διδακτικού και επικουρικού διδακτικού προσωπικού καθώς και για τη µεταφορά τυχόν κενών θέσεων προσωπικού, του εξοπλισµού και του αρχείου του τµήµατος, εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη του Πρύτανη του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών.

ι. Με απόφαση της Συγκλήτου του Παντείου Πανεπιστηµίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών, Πατρών ρυθµίζονται θέµατα που συνδέονται µε την υλοποίηση της συγχώνευσης του Τµήµατος Περιφερειακής Οικονοµικής Ανάπτυξης µε το Τµήµα Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, καθώς και κάθε σχετική διαδικαστική ή άλλη λεπτοµέρεια.

4. Η λειτουργία του Τµήµατος Πληροφορικής µε εφαρµογές στη Βιοϊατρική στο Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας και του Τµήµατος Οικονοµικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης µετά τη συγχώνευση στο Πάντειο Πανεπιστήµιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστηµών, ξεκινά από το ακαδηµαϊκό έτος 2013-2014.

Αρθρο 2 Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγµατος ξεκινά από τη δηµοσίευσή του στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευµάτων, Πολιτισµού και Αθλητισµού, αναθέτουµε τη δηµοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγµατος.


Αθήνα , 5 Ιουνίου 2013

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΤΗΣ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΑΡΟΛΟΣ ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ∆ΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
∆ΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ


Παρασκευή 9 Αυγούστου 2013

Αναζητώντας το κοινωνικό κράτος

Είναι σωστή η κίνηση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, εν μέσω θέρους, να επιχειρήσει να επιβάλει την «κοινωνική ατζέντα» της, να συναντηθούν δηλαδή στελέχη της με φορείς που εκπροσωπούν πληγέντες από τη μνημονιακή πολιτική εργαζόμενους. Κρίσιμοι τέτοιοι φορείς είναι τα δημόσια νοσοκομεία, και γενικότερα ο χώρος της Υγείας, που έχουν μπει στο στόχαστρο του υπουργού, τα σχολεία (και οι απολύσεις καθηγητών) και η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Οι συναντήσεις όμως αυτές, εάν δεν συνοδεύονται από πολιτικές προτάσεις, απλώς παραμένουν στο επίπεδο της καταγραφής προβλημάτων και σε μια κουραστικά επαναλαμβανόμενη καταγγελία της πολιτικής της δικομματικής κυβέρνησης. Είναι ανάγκη ο ΣΥΡΙΖΑ να ενώσει όλους τους πληττόμενους, να τους εμφυσήσει την ελπίδα παρουσιάζοντας μια διαφορετική πολιτική. Εδώ αρχίζουν τα δύσκολα. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ευχολογεί για μια ανατροπή της μνημονιακής πολιτικής εκ μέρους της πλειονότητας του ελληνικού λαού, μιλώντας αορίστως για λαϊκούς αγώνες. Ποιος θα είναι ο μπροστάρης σ' αυτούς τους αγώνες; Με ποια εναλλακτική, βιώσιμη λύση θα κατέλθει στον στίβο της πολιτικής αντιπαράθεσης, ώστε στη συνέχεια να πείσει και να καταλάβει την εξουσία;
Γενικολογεί επίσης όταν τονίζει ότι πρέπει να μεταδοθεί το μήνυμα για την ανάγκη κυβέρνησης της Αριστεράς σε όλη την επικράτεια. Οι περισσότεροι Ελληνες ποθούν να φύγει τούτη η κυβέρνηση, δεν βλέπουν όμως ποια θα την αντικαταστήσει. Αυτό είναι το ζητούμενο. Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να πείσει ότι σε πιθανή ανάληψη της εξουσίας θα επαναφέρει το κοινωνικό κράτος; 
Ότι μπορεί να μειώσει την ανεργία, να εξαλείψει τις οικονομικές ανισότητες; Ποιο, τέλος πάντων, είναι το κλειδί των προγραμματικών αξόνων του κόμματος; Αυτό που θα δώσει ελπίδα και προοπτική δεν είναι σίγουρα οι καταγγελίες ούτε η λεκτική διαπόμπευση των κυβερνώντων.
Είναι, ναι, σωστή κίνηση η επαφή των στελεχών του με τους χειμαζόμενους, αλλά οφείλουν τα στελέχη να μπουν στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στους δήμους, οι εργαζόμενοι των οποίων πολλά χρόνια υπέστησαν ή ανέχτηκαν τη νοοτροπία της «πελατείας». Είναι σημαντικό να αλλάξει αυτή η νοοτροπία, αλλά ταυτόχρονα ιδιαζόντως δύσκολο, παρά τις περικοπές που έχουν υποστεί και παρά το γεγονός ότι βλέπουν να καταστρέφονται οι ζωές τους, το επάγγελμά τους, το μέλλον τους και το μέλλον των παιδιών τους. Πρέπει να προσέξουν πολύ τα στελέχη και πρωτίστως πρέπει να είναι οι ίδιοι απαλλαγμένοι από αυτή τη νοοτροπία, που διαιωνίζει το πλέγμα της εξουσίας, καθιστώντας το αλώβητο και αντικοινωνικό.
Υπ” αυτό το πρίσμα έχει νόημα, όντως, η «εκστρατεία» υπέρ του κοινωνικού κράτους.

__________________________

Τρίτη 6 Αυγούστου 2013

Ο ΤΑΚΗΣ ΜΟΥ ΚΙ ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ .

Σκέψεις και αισθήματα ενός γονιού που ο μονάκριβος γιος του φεύγει στη ξενιτιά το 2013 λόγω μνημονίου, τρόικας και δισκατάρατης ψευτο-κυβέρνησης που ξεπουλήσανε για ένα πινάκιο φακής έναν περήφανο λαό που αγωνίζεται για την ανεξαρτησία του....
Κράτα γερά φίλε Βαγγέλη όλοι μαζί θα δώσουμε Αγώνα να επιστρέψουν στο τόπο μας όλα τα ξενιτεμένα ελληνόπουλα γιατί η Ελλάδα τους χρειάζεται....




  • ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΓΙΟ ΜΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥ Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΔΙΩΞΕ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΠΡΙΝ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΓΕΡΕΣ , ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ,
     ΜΕ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ , ΜΕ ΓΝΩΣΗ Η/Υ (ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ) , ΜΕ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ, ΑΦΗΣΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ , ΓΙΑΤΙ ΠΕΤΥΧΕ ΣΕ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΑΣΕΠ (9Κ) ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ , ΤΟΝ ΕΚΑΝΑΝ ΜΠΑΛΑΚΙ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΠΕΛΥΣΑΝ ΜΑΖΙ ΜΕ 500 ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΟΣΟΝΤΟΥΧΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ.
    Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙ ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΓΟΝΙΟΣ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΔΙΩΧΝΕΙ ΜΑΚΡΙΑ ΤΟΥ. Ο ΤΑΚΗΣ ΜΟΥ ΚΙ ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ . 
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΜΕΝΗ. ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣ.


    .http://www.youtube.com/watch?v=3Fiw2U4vG0Q







    Η λύση του προβλήματος που έχουμε ως κοινωνία δεν είναι έξω στη ξενιτιά αλλά εδώ. Όλοι μαζί να δώσουμε τον Αγώνα για να ανατρέψουμε αυτή την απαράδεκτη νεοφιλελεύθερη πολιτική. Γιατί αν αγαπάμε αυτό τον τόπο την Ελλαδίτσα μας σε λίγο θα είναι μια χώρα γερόντων χωρίς προοπτικές συνέχειας. Ήδη οι ετήσιες γεννήσεις είναι πολύ λιγότερες από τους θανάτους!!! δείτε σχετικό πίνακα "ΦΥΣΙΚΗ ΚΙΝΗΣH ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ Απόλυτοι αριθμοί: 1932-2012" στο: http://vlaptoun-sovara.blogspot.gr/